close
تبلیغات در اینترنت
فیلم خشکسالی و دروغ با بازیگران غیر حرفه ای
به سایت گلزاریا خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی در این سایت داشته باشید.

گلزاریا- سایتی برای طرفداران محمدرضا گلزار

::منوی امکانات

مطالب پر بازدید
آخرین مطالب
سخنی با کاربران
کپی رایت
تازه چه خبر؟

مطالب پر بازدید

آخرین مطالب


سخنی با کاربران

خوش اومدید.
محمدرضا گلزار سوپر استار ایران و ستاره ای محبوب است !این سایت منعکس کننده فعالیتهای هنری,ورزشی, سینمایی , ... محمدرضا گلزار است که با حضور طرفداران اداره می گردد.

تلگرام گلزاریا

telegram.me/realgolzaria_ir

کپی رایت

سریال های خانگی و فیلم های محمدرضا گلزار را خریداری کنید . با سپاس

تشکر



آخرین ارسال های انجمن گلزاریا

عنوانپاسخبازدیدتوسط


موضوعات سایت

mohammadrezagolzar
بیوگرافی
فیلمو گرافی
از گلزار چه میدانید؟
علایق
ماه تولد
biography♥
فیلم ها
فیلم سام و نرگس
فیلم شام آخر
فیلم زمانه
فیلم بالای شهر پایین شهر
فیلم زهر عسل
فیلم چشمان سیاه
فیلم کما
سیزده 13 گربه روی شیروانی
فیلم بوتیک
فیلم گل یخ
فیلم شام عروسی
فیلم آتش بس
فیلم تله
فیلم کلاغ پر
فیلم توفیق اجباری
فیلم مجنون لیلی
فیلم مثل آن شب
فیلم دوخواهر
فیلم دموکراسی تو روز روشن
فیلم شیش و بش
فیلم در امتداد شهر
فیلم تو و من
فیلم بانویی از ماه
فیلم دلم میخواد
فیلم مادر قلب اتمی
یار دوازدهم
فیلم سلام بمبئی
ازدواج سعید و لیلا
فیلم خشکسالی و دروغ
فیلم جدید
نقد فیلم
دیالوگ ها
نظرسنجی
mohammad reza golzar Filmography
سریال ها
سریال ساخت ایران
سریال عشق تعطیل نیست
سریال عاشقانه
تلگرام محمد رضا گلزار
اینستاگرام محمد رضا گلزار
اخبار فیلم
آخرین اخبار
REZZAR
اخبار
عکس ریززار
اخبار قدیمی ریززار
REZZAR = تاریخچه
ویدئو کنسرت ریززار 92
گالری عکس ریززار قدیمی
اخبار کنسرت ریززار 92
ویدئو ریززار
گالری عکس های سیرجان
عکس های ریززار (کیش- پاشایی )
اخبار کنسرت ریززار بعد از 93
Rezzar = گالری عکس های ریززار در کیش (پاشایی )
گالری عکسهای ریززار
دانلود کنسرت ریززار
آهنگ های ریزار
1= آهنگ یه موقع هایی دلم میگیره
2= آهنگ همه چی آرومه
3=آهنگ کارو به اینجا رسوندی
4= آهنگ باور کن دنیامی
5 = من خوش خیال ساده (بازخوانی )
6 = آهنگ روز برفی lمشترک با مرتضی پاشایی
7= من دلم تنگ میشه ( یادبود مرتضی پاشایی عزیز )
8 = آهنگ بهت عادت کردم
9 = آهنگ چه خوبه دنیامون
10 = آهنگ جات خالیه
11 = آهنگ دلم شکست
12 = آهنگ نگو نه
13 = آهنگ بگو آره
14 = آهنگ لعنتی
15= آهنگ چی شد
16= آهنگ چطوری دیوونه
17= آهنگ از تو چه پنهون
کلیپ های عکس
اخبار آهنگ ها
پوستر طرفداران
REZZAR ویدئو موزیک
دکلمه های mrgolzar
آخرین آهنگ های محمدرضا گلزار
عکس golzar
عکس های فیلم ها
پشت صحنه
عکس های خانوادگی
عکس با دوستان
عکس های هنری
عکسهای کودکی
عکس های ورزشی باشگاه
عکس در جشن های افتخاری
تک عکس ها
عکسهای یادگاری با هنرمندان
عکس با طرفداران
عکس هایی با طرفداران کوچک
عکس های ورزشی
عکس های یهویی
عکس های قدیمی والیبال هنرمندان اصفهان و تهران ( تمرین )
عکس های والیبال هنرمندان - قدیمی
عکس های والیبال هنرمندان 92
عکس والیبال هنرمندان سال 93
طراحی طرفداران
عکس های سینما آزادی
عکس های مراسم گلریزان (سینماآزادی)
عکس هایی در کنسرت های دوستان یا میهمان
عکسهای تورنتو
عکس های گروه آرین
عکس های آوادیس کلوپ (فدوی )
پوستر هواداران
پوسترهای حرفه ای
فن پیج و پروفایل درفیسبوک
دوستداران
روی مجلات
عکسهای خیریه
♥آلبوم کلی فیلم ها
کلیپ ها
دانلود فیلم ها
دانلود آنونس فیلم
دانلود پشت صحنه فیلم
دانلود کلیپ عکس
دانلود فیلم والیبال
دانلود فیلم منتخب و محبوب
دانلود فیلم از هوادارن
دانلود رسانه ها
دانلود ویدیو متفرقه
دانلود فیلم فستیوال ها و جشن ها
دلنوشته ها
دلنوشته ها
دلنوشته های منتخب
در شبکه های اجتماعی
fb= پروفایل شخصی در فیس بوک
عکس های فن پیج و پروفایل در فیسبوک
rezagolzar facebook
پیام های مستقیم
پیام های متفرقه
پیامهای تلفنی
پیام ها از سامانه 2050
مصاحبه ها
مصاحبه با خانواده سبز
مصاحبه با مجله رویش
مصاحبه با بانی فیلم
مصاحبه با مجله نگاه هفت
مصاحبه با مجله ایده آل
مصاحبه با پارس توریسم | بولتن نیوز
مصاحبه با مجله مادران
مصاحبه با مجله فوتبال
مصاحبه با ماهنامه پرتو
مصاحبه با مصاحبه شب شیشه ای
مصاحبه با نسل امروز
مصاحبه با زندگی ایرانی
مصاحبه سایت real golzaria
مصاحبه با ماهنامه دیار هنر
مصاحبه با بردیا گلزار
مصاحبه با مصاحبه متفرقه
مصاحبه با ترانه ماه
مصاحبه با مجله تخصصی فیلم
مجله Real golzaria
مجله گلزاریا شماره 1&2
مجله گلزاریا شماره 3
real golzaria magazine = منتخب از مجله real golzaria
مجله گلزاریا شماره 4
real golzaria magazine = آمار دانلود مجله و نظر سنجی مجله گلزاریا
23**** درباره realgolzaria
site = پیشینه سایت
site = اخبار سایت
site = اخبار نویسندگان
تجارت ها
عکس مدلینگ
go sport
سایت پوینت
رستوران انار
رستوران اکلیپس
الهه فاخته
اشعار
دلنوشته
دکلمه
دانلود ها
دانلود آهنگ
دانلود فیلم

ثبت نام سریع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد

فیلم خشکسالی و دروغ با بازیگران غیر حرفه ای

محمدرضا گلزار سایت گلزاریا : برخورد غیر حرفه ای بازیگر نقش اول فیلم خشکسالی و دروغ , صدای پدرام علیزاده را در آورد

واکنش پدرام علیزاده به سخنان علی سرابی
 

شرق: شنبه، ششم آذر گفت‌وگویی با علی سرابی، ‌بازیگر فیلم «خشکسالی و دروغ»، در صفحه سینما  منتشر کردیم که در آن این بازیگر مطالبی را درباره کارگردانی فیلم مطرح کرده بود. در پی آن پدرام علیزاده، در پاسخ به آن مطالب متنی را به دفتر روزنامه ارسال کرد که می‌خوانید: «همیشه علنی‌کردن اختلافاتِ یک همکاری مشترک که با نظرات مختلف شکل می‌گیرد تا به ثمر بنشیند، کار بى‌حاصلى است. به‌هیچ‌وجه قصد نداشتم جواب بازیگر فیلم خشکسالی و دروغ را كه در مدت اخير بدون دانش کافی گفت‌وگوهايى علیه فیلم انجام داد بدهم اما متأسفانه ايشان بر انتقاداتِ كوته‌بينانه خود اصرار دارد و این مصاحبه‌ها را نه‌تنها علیه من، بلکه عليه دیگر عوامل فیلم هم كه بيش از ايشان براى به‌ثمررسيدن فيلم تلاش كرده‌اند، ادامه می‌دهد. از آنجا که ممکن است سکوت من مهری بر تأیید حرف‌های ایشان باشد، لازم دانستم تا چند نکته را ذكر كنم:
اول؛ علی سرابی به‌هیچ‌وجه گزینه اول من برای ایفای نقش امید در فیلم نبود. اما به دلیل اصرارهای محمد یعقوبی و اعتمادی كه به ایشان داشتم و البته دیدن توانایی‌های بازیگری ایشان در تئاتر، قبول کردم تا نقش اصلی فیلم را به ایشان بسپارم. نگاهى به سابقه ايشان در سينما نشان مى‌دهد چنين فرصت و اعتمادى را تا قبل از اين در اختيار نداشتند و فقط در نقش‌های کوتاه از ایشان در سینما استفاده شده بود؛ ولی من این موقعیت بزرگ را براى او فراهم کردم اما حیف که اخلاق حرفه‌ای و حدود یک بازیگر درجه‌یک را نمی‌شناخت و نمی‌شناسد و همين هم باعث شده تا امروز که از چهل‌سالگی عبور کرده هنوز جايى هم‌پاى تئاتر در سينما نداشته باشد؛ آن‌هم باوجود همه توانايى‌ها و استعدادى كه دارد. او نتوانست از این موقعیت بی‌نظیری که در اين فيلم برایش فراهم شد، استفاده درست كند كه خود را در سینما تثبیت نماید.
دوم؛ متأسفانه ایشان درک صحیح و درستی از امورِ پس تولید در سینما و به‌ويژه تدوين ندارند و نمی‌دانند که بعد از اتمام فیلم‌برداری دیگر این جملات و فیلم‌نامه نیستند که سرنوشت فيلم را مى‌سازند بلكه مصالحِ صوتى و بصرىِ فراهم‌شده در مرحله فيلم‌بردارى‌اند كه در دستانِ تدوين‌گر و صداگذار و طىِ فرايندِ سخت، حساس و گاه طولانى، به فيلم سروشكل مى‌دهند. ايشان مطلع نيستند كه در اين مرحله تمام تلاش بر اين است كه حتى كوچک‌ترين ايراداتِ كار از اشكالاتِ كارگردان، نويسنده و بازيگر گرفته تا جزئى‌ترين اشكالاتِ كارِ عوامل ديگر به بهترين شكل ويرايش شوند. به طورِ مشخص، در مورد یکی ديگر از بازيگرانِ اين فيلم هم تلاش زيادى صورت گرفت تا بازى‌شان كنترل و تا حد امكان با بازى‌هاى ديگر یک‌دست شود؛ هرچند كه در نهايت هم با توجه به عدم همكارى ايشان در مرحله صداگذارى بازهم انتقاداتى به بازى‌شان وارد است. مقوله‌ای مثل راف‌کات و فاین‌کات کاملا برای آقاى سرابى ناآشناست و گمان می‌‌برند هرآنچه ضبط شده، به همان شكلِ خام باید در فيلمِ اصلى مورد استفاده قرار بگیرد. انگار كه از اين منظر، ميان يك ويديوى ضبط‌شده از اجراى صحنه‌اىِ يک نمايش و يک فيلم سينمايى تفاوتى قائل نيستند. متأسفانه تمام دغدغه ايشان در دورانى كه مراحل مهمِ تدوين و صداگذارى طى مى‌شد، اين بود كه نامشان در عنوان‌بندى قبل از نامِ آقاى گلزار قيد شود.
سوم؛ فیلم خشکسالی و دروغ صاحب یک فیلم‌نامه مفصل و طولانى بود. هرچند ما در پیش‌تولید و تمرین‌ها توانستيم بخش‌هایی را ویرایش کنیم، اما تصمیمِ جمعى با نويسنده و گروه بازيگران برآن شد که تمام صحنه‌ها را فیلمبرداری کنیم و در زمان مونتاژ، با مشورتِ تدوينگر، تصمیم نهایی را درباره برخى سكانس‌ها بگیریم. زمان اولين راف‌کاتِ فيلم ١٤٠ دقیقه بود که در زمان حضور آقای یعقوبی در ایران ٢٠ دقیقه از اين زمان را قبل از شروعِ انجامِ فاين‌كاتِ اول، کاهش دادیم. اما همچنان به عقيده بنده و تدوينگر، این نسخه فيلم، سکانس‌ها و پلان‌های زیادی داشت که در روند قصه تأثیرگذار نبودند. درواقع با حجم زيادى از دیالوگ و موضوعات طرف بوديم كه در روندِ داستان مؤثر نبودند و داستانِ فیلم را کاملا از ریتم مى‌انداختند. براى همه عواملِ حرفه‌اى سينما روشن است كه تعديل و اعمال تغييرات در فيلم با هدفِ بهبود داستان و حس‌وحالِ فيلم، طىِ مرحله تدوين و ديگر مراحل پس‌توليد اتفاقات معمولی و همیشگی در روند ساختِ یک اثر سينمايى است. درواقع كمک به فيلم و داستان و بازى‌ها در مرحله تدوين همان‌قدر در سينما بديهى و لازم است كه مرحله تمرين با بازيگران در هنرِ تئاتر. اما روندِ انجامِ اين امورِ حياتى، برای نویسنده و آقای سرابی بسیار تعجب‌برانگیز بود تا جایی که - حتى قبل از تماشاىِ فيلم - شروع به انتقاد از من و عوامل ديگرِ فيلم بکنند که این قطعا دليلى جز شناخت نادرست ايشان از هنر سينما ندارد.
چهارم؛ متأسفانه آقای سرابی آن‌قدر با سینما و مسائل پیرامون آن غریبه هستند که ممیزی‌هاى وارده به فیلم را هم حذفیات من و تدوينگر قلمداد می‌‌کنند. نسخه نهاییِ فيلم که براى دريافت پروانه نمايش به ارشاد تحویل داده شد ۹۹ دقیقه بود که متأسفانه ۹ دقیقه از فیلم که اکثریت آن مربوط به سکانس تختخواب بود به انضمام ٤٨ مورد اصلاحیه دیگر که از تغییر دیالوگ‌ها، کلمات، حذف پلان‌ها و موسیقی‌ها همه سانسورهای فیلم ما بود و خوشبختانه موفق شدیم سه سکانس اصلی فیلم یعنی سکانس تختخواب، سکانس حضور میترا در خانه آرش و سکانس ميهمانی را که قرار بود به صورت کامل از فیلم حذف شوند نجات دهیم و فقط با تغییراتی جزئی مانند حذف جوک میترا از سکانس ميهمانی که آقای سرابی من را به‌خاطر آن مؤاخذه می‌‌کند، این سکانس‌ها را حفظ کنیم.
میثم مولایی، تدوينگر فيلم که مورد نقد نابخردانه ایشان قرار می‌‌گیرد، با سختى و تلاشِ زياد ریتم فوق‌العاده و حیرت‌انگیزی به فیلم بخشید و با وجود سانسورهای بی‌شمار فیلم، انسجام و نحوه روایت داستان را به بهترین شکل ممكن حفظ نمود که اگر فیلم در جشنواره می‌‌بود قطعا كارِ پرزحمت ايشان در سروسامان‌دادن به روايت و داستانِ فيلم و حفظِ يک‌دستىِ بازى بازيگران، بيش از حال مورد توجه قرار مى‌گرفت.
پنجم؛ این فیلم تا امروز در ۹ جشنواره جهانی و دو جشنواره فیلم‌های ایرانی پذیرفته‌ شده که نشانه اعتبار و وجه غالبِ هنریِ آن است که اگر اعتماد من به نظر نویسنده فیلم نبود و نسخه طولانی‌تر فیلم به جشنواره‌های الف دنیا فرستاده نمى‌شد، شاید شانس حضور در آن جشنواره‌ها را هم داشتیم.
ششم؛ این فیلم نه‌تنها از نظر هنری متعلق به من و دیگر عوامل سازنده آن است بلکه از لحاظ مادی هم اکثریت سهام فیلم متعلق به من است. جالب این‌جاست که همسر آقای سرابی هم در بخش مادىِ فیلم با من شریک هستند. اما زمانى که فیلم در ارشاد به مشكلاتِ مميزى برخورد و از جشنواره کنار گذاشته شد، آقای سرابی من را تشویق به انتشار دی‌وی‌دی فیلم نمودند! گویا اصلا سرمایه من که هیچ، سرمایه همسرشان هم برایشان مهم نبود که به هوا برود. در مورد انتخاب بازیگران هم که آقای سرابی موافق انتخاب آقای گلزار نبودند خوشبختانه من نگذاشتم که یک کست ناشناخته در فیلم باشد که اگر این چنین مى‌شد شک نکنید که نمايش عمومى فیلم بسیار مشکل می‌‌شد. بدون‌شک حضور محمدرضا گلزار که یک بازیگر صددرصد حرفه‌ای است و کار با ایشان بسیار ساده اما با آقای سرابی سخت و زمان‌بر بود، بسیار به ما کمک کرد. این از شناخت ناکافی ایشان به مقوله پخش و اکران است که حتی در مورد تیزر فیلم هم بر من خرده می‌‌گیرند. قطعا در تیزر و آنونس يک فيلم سينمايى باید جذابیت‌هایی موجود باشد تا بتوان تماشاچی را جذب به دیدن آن فیلم کرد.
البته تمام صحبت‌های من آن‌قدر بدیهی و برای اهالى سينما تکراری است که قطعا همه متعجب می‌‌شوند از این توضیحات.
متأسفانه این شکل اعتراضاتِ آقای سرابی تکراری است. اختلافات ایشان با کارگردان‌های مختلفی در تئاتر هم بر کسی پوشیده نیست. از جمله محمد رحمانیان کارگردان بزرگ تئاتر که سال قبل ایشان را از فیلم سینمایی خود هم کنار گذاشت و ایشان حتی در مورد نسخه دی‌وی‌دی نمایشی که در آن بازی کرده بود هم به کارگردان اعتراض داشت.
نکته دیگر آنکه قطعا فروش این فیلم و هر فیلم دیگری که بسازم برای من و تهیه‌کننده‌ام که از طرف ايشان متهم به تجاری‌بودن می‌‌شویم مهم است. ما به سینمای مستقل وابسته هستیم و با سرمایه خودمان فیلم می‌‌سازیم. پس فروش بسیار مهم بوده و هست و همیشه تلاش خواهم کرد تا فیلم‌هایم با مخاطب گسترده روبه‌رو شود و راضی از سالن بیرون بروند. پس اگر ایشان من را متهم به این موضوع می‌‌کنند که وجه اقتصادی فیلم هم علاوه بر وجوهِ هنریِ آن برای من مهم بوده، قطعا اين مورد را درست فهميده‌اند.
خشكسالى و دروغ، با بی‌مهری از جشنواره كنار گذاشته شد و مورد سانسور فراوانی قرار گرفت. با تحریمِ غيرقانونىِ حوزه هنرى یکصد سالن سینما را در سراسر کشور از دست داد و اجازه هیچ‌گونه تبلیغاتی به فیلم داده نشد. به خاطر پخش چند تیزر از ماهواره یک هفته ما را تهدید به پایین‌کشیدن فیلم از پرده كردند. در تمامی موارد هم، هم‌صنفان ما در خانه سینما فقط سکوت کردند و در نهایت می‌‌بینیم که نویسنده و بازیگر فیلم هم از روى شناخت اندكى كه از كار در سينما دارند، به گروه مقابله‌کنندگان با فيلم می‌‌پیوندند. با اين وضعيت، فروشِ نزدیک به سه میلیارد تومان قطعا فوق‌العاده و حیرت‌انگیز بوده و با همه این موارد می‌‌بینیم که خشکسالی و دروغ امسال در بین فیلم‌های پرفروش سینمای ایران قرار می‌‌گیرد که این نشانگر موفقیت این فیلم از لحاظ تجاری هم می‌‌باشد».

 



نویسنده : RG
تاریخ :
بازدید : 141


آخرین نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی



آرشیو سایت

1397
1396
1395
1394
1393
1392